Accept

NEWS

Noua Alfa Romeo Giulia

09 June 2016

ALFA_giulia_model

Gama completă a celui mai asteptat model Alfa Romeo in 2016 – noua Giulia – a fost prezentată presei auto internationale la Centro Sperimentale di Balocco (Vercelli). Astfel, evenimentul de lansare vine să confirme buzz-ul creat in jurul modelului Giulia, după ce versiunea Quadrifoglio – expresia supremă a conceptului “la mecanica delle emozioni” – si-a făcut aparitia la Muzeul Istoric Alfa Romeo din Arese la scurt timp după lansarea oficială a gamei complete la Salonul Auto de la Geneva 2016.

Noua Giulia poate fi deja comandată in showroom-urile din Italia, Germania, Franta, Spania, Austria, Belgia, Elvetia si Olanda si va fi disponibilă in Romania din toamna acestui an, in patru niveluri de echipare (Giulia, Super, Veloce si Quadrifoglio) si sase variante de motorizare: 2.2 Diesel cu 150 CP, 180 CP si transmisie manuală cu sase trepte sau automată cu opt trepte; 2.2 Diesel de 210 CP cu tranmisie automată si tractiune integrală, 2.2 benzină de 280 CP, cu transmisie automată si tractiune integrală, 2.0 benzină de 200 CP si transmisie automată in opt trepte, 2.9 V6 BiTurbo benzină cu 510 CP si cutie manuală cu sase rapoarte sau automată. Noua Giulia dispune de tractiune spate: o alegere care garantează un standard superior de performantă, o experientă de condus incantătoare si multă distractie, păstrand in acelasi timp cele mai autentice traditii ale legendarului brand Alfa Romeo.

Alte particularităti ale noii Giulia includ distributia perfectă a masei pe cele două punti, suspensiile cu tehnologie AlfaLink si cel mai precis sistem de directie din segment. Mai mult, noua Alfa Romeo Giulia combină performantele extraordinare ale motoarelor cu materiale ultra-usoare, precum fibră de carbon, aluminiu si materiale compozite din aluminiu plus plastic, pentru a livra cel mai bun raport masă-putere (sub 3 in cazul versiunii Quadrifoglio).

Pentru a tine pasul cu traditiile Alfa Romeo, noua Giulia oferă solutii tehnice unice. Cele mai sofisticate componente includ functia Integrated Brake System (IBS) cu rol in reducerea considerabilă a distantei de franare – de la 100 km/h la 0 in 38,5 m pentru Gulia si 32 m pentru Quadrifoglio – si sistemul de suspensie activă pentru confort exceptional. Exclusiv pentru versiunea Quadrifoglio, tehnologia Torque Vectoring gestionează extrem de eficient distributia cuplului intre cele două roti ale puntii spate in timp ce sistemul Alfa Active Aero Splitter amplifică forta de apăsare la viteze superioare.

In ceea ce priveste aspectul, noua Giulia se remarcă prin designul italian distinct, exprimat prin proportiile impecabile, bazate pe arhitectură tehnică, simplitate sofisticată si suprafete de calitate, atat la interior cat si la interior. La exterior, noua Giulia afisează o siluetă statuescă ce sugerează pozitia unei feline mari gata de atac, in timp ce interiorul este gandit să “imbrătiseze” soferul si să-i acorde acestuia atentie totală.

Motoare inovatoare, de ultimă generatie

Design, tehnică si tehnologie – acestea sunt trăsăturile principale ale noii Giulia. Dar conform traditiei, o Alfa Romeo autentică este dependentă de inima care bate sub capotă.

Motorul V6 BiTurbo de 2,9 litri cu 510 CP face din versiunea Quadrifoglio cel mai puternic model de stradă Alfa Romeo construit vreodată. Mai mult, toate motoarele din gamă fac parte dintr-o generatie nouă, fără precendent, de propulsoare cu patru cilindri, construite integral din aluminiu, care reprezintă tot ce are mai bun de oferit grupul FCA in materie de motoare. Toate propulsoarele sunt asamblate in Italia in fabrici situate in Termoli (motoare pe benzină) si Pratola Serra (motoare diesel), in zone special dedicate Afla Romeo, cu proceduri de ultimă generatie si metode care le plasează in topul celor mai performante si eficiente motoare din segment.

Motorul diesel de 2,2 litri

Motorul diesel de 2,2 litri disponibil pe noua Giulia este primul diesel din istoria Alfa Romeo construit in totalitate din aluminiu. Cu o configuratie de tip patru cilindri in linie, acest motor se remarcă prin sistemul de injectie de ultimă generatie cu tehnologie MultiJet II si Injection Rate Shaping (IRS), si presiune de operare de 2.000 de bari. Turbina cu geometrie variabilă operată electric oferă tehnologie de varf si reduce răspunsurile intarziate la accelerare, dar in acelasi timp garantează un nivel optim de eficientă. Cea mai sofisticată experientă de condus si standardele ridicate de confort sunt, de asemenea, obtinute prin echilibrarea arborelui cotit.

Noul motor 2.2 Diesel este disponibil in două versiuni, cu 180 CP la 3,750 rpm (cuplu maxim de 450 Nm la 1,750 rpm) si 150 CP la 3,750 rpm (cuplu maxim de 380 Nm la 1,500 rpm). Ambele variante pot fi cuplate la o transmisie manuală cu sase rapoarte sau la noua cutie de viteze automată cu opt trepte.

Motorul V6 BiTurbo benzină de 2,9 litri cu 510 CP

Destinat exclusiv versiunii Quadrifoglio, acest motor este o solutie unică in ceea ce priveste tehnologia si performanta, destinat să devină noul etalon al brandului. Inspirat de tehnologia si cunostintele Ferrari, motorul V6 BiTurbo este construit in intregime din aluminiu – pentru a reduce masa totală a masinii, in special la nivelul puntii fată – si livrează 510 CP impreună cu un cuplu maxim de 600 Nm, pentru performante efervescente: viteză maximă de 307 km/h si accelerare de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde. Desi cifrele de putere si cuplu sunt impresionante, motorul V6 BiTurbo cu 510 CP este campion in segment la capitolul emisii de CO2 (198 g/km cu transmisia manuală cu sase trepte) si impresionează prin consumul redus de combustibil, gratie sistemului electronic de dezactivare a cilindrilor.

Solutii tehnice exclusive si unice

Pentru a păstra cu exactitate traditia Alfa Romeo, sistemele electronice nu trebuie să adopte un caracter invaziv, ci doar să asiste soferul in timpul unei experiente incantătoare de condus, posibilă datorită sasiului si suspensiilor perfect calibrate. Noua Giulia nu se abate de la traditie: foloseste o platformă unică si inovativă, dar nu ignoră sistemele moderne de sigurantă, oferite in standard sau ca dotare optională, in functie de nivelul de echipare ales.

Alfa Torque Vectoring (doar pentru Giulia Quadrifoglio)

Tehnologia Torque Vectoring foloseste un dublu ambreiaj integrat in diferentialul spate si face astfel posibilă gestionarea cuplului care ajunge la fiecare roată in parte. Astfel, transferul de putere pe asfalt este imbunătătit, in special in conditii de aderentă scăzută. Deci, experienta de condus se mentine la fel de sigură si distractivă, fără să fie nevoie de interventia invazivă a sistemului de control al stabilitătii.

Integrated Brake System (IBS)

Noua Giulia oferă in premieră mondială sistemul electromecanic inovator IBS care combină controlul stabilitătii cu traditionala servofrană. Prin integrarea cu succes a componentelor electronice si mecanice care se alătură unei optimizări in ceea ce priveste distributia masei, răspunsul excelent la comenzi si lipsa vibratiilor in pedale, sistemul garantează o reactie instantanee la franare pentru o distantă record: de la 100 km/h la 0 in 38,5 secunde pentru Giulia si 32 m pentru versiunea Quadrifoglio.

Forward Collision Warning (FCW) si Autonomous Emergency Brake (AEB) cu recunoasterea pietonilor

Sistemul Forward Collision Warning (FCW), oferit ca standard pe toate versiunile Giulia, foloseste un senzor radar si o cameră integrată in parbriz pentru detectarea obstacolelor sau a altor vehicule aflate pe traiectoria masinii, atentionand soferul in cazul unei coliziuni iminente. Dacă soferul nu reactionează la timp, sistemul Autonomous Emergency Brake (AEB) franează automat pentru a evita impactul sau pentru a atenua pagubele. Mai mult, gratie functiei de recunoastere a pietonilor, informatia oferită de radar si camera video este interpretată in asa fel incat sistemul AEB este capabil să oprească autonom masina de la viteze de pană la 65 km/h.

Alfa Active Aero Splitter (doar pentru Giulia Quadrifoglio)

Pe langă excelentul coeficient aerodinamic Cx (0.32), un echilibru perfect al fortelor la extremităti si al comportamenului fortei de apăsare, versiunea Quadrifoglio oferă un splitter din fibră de carbon amplasat in partea din fată cu rol in gestionarea fortei de apăsare cu un plus de incărcare aerodinamică, pentru perfornante crescute si aderentă sporită la viteze superioare.

Alfa DNA si Alfa DNA Pro (doar pentru Giulia Quadrifoglio)

Noua Giulia dispune de noul sistem Alfa DNA, care modifică comportamentul dinamic al masinii in functie de preferintele soferului: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (prezent pentru prima dată pe un model Alfa Romeo) si Race (doar pentru versiunea Quadrifoglio).

Alfa Chassis Domain Control (doar pentru Giulia Quadrifoglio)

Dezvoltat in parteneriat cu Magneti Marelli, sistemul Alfa Chassis Domain Control (CDC) actionează din postura de “creier” al masinii si coordonează toate sistemele electronice de la bord. Sistemul gestionează actiunile unui număr variat de functii – Alfa DNA Pro, Alfa Torque Vectoring, Alfa Active Aero Splitter, sistemul de suspensie activă si ESC – dar in acelasi timp desemnează sarcini pentru optimizarea performantei si a plăcerii de codus. Cu alte cuvinte, sistmeul CDC adaptează modul de rulare in timp real, reusind astfel să modifice maparea sistemului dinamic Alfa DNA Pro in functie de datele detectate de senzori privind acceleratia si rotatia motorului. Situatiile critice sunt prevenite si rezolvate prin informarea in prealabil a unitătilor de control relevante: sasiu, tren de rulare, suspensie, frane, directie, servodirectie si diferential.

Sistem de suspensie cu tehnologie Alfa Link

Pentru puntea fată a fost dezvoltat un nou brat dublu de control cu axă de directie semi-virtuală pentru o mai bună absorbtie a socurilor si un răspuns prompt, mai precis, al directiei. Acest sistem exclusiv Alfa Romeo mentine amprenta anvelopei constantă in viraje si poate face fată unor acceleratii laterale amplificate. In orice situatie si la orice viteză, condusul la volanul unei Alfa Romeo Giulia cu cel mai direct raport de transmitere al casetei de directie (11.8) este o experientă naturală si intuitivă. O solutie de tipul “four and a half track” – patentată de Alfa Romeo – a fost aleasă pentru puntea spate, iar rezultatul se traduce in performantă de top, satisfactie totală in timpul condusului si confort sporit.

8.8” Connect 3D Nav

Sistemul de ultimă generatie Connect 3D Nav de 8,8 inci disponibil pe noua Giulia – dezvoltat in colaborare cu Magneti Marelli – oferă o gamă sofisticată de functii si caracteristici, inclusiv o interfată HMI (utilizator-vehicul) modernă. Sistemul poate fi controlat prin intermediul unui joystick rotativ (Rotary Pad) sau tactil, prin atingerea ecranului high-resolution de 8,8 inchi integrat in bord. In plus, gratie tehnologiei “optional bonding”, utilizatorul se bucură de un nivel excelent de vizibilitate si lizibilitate.

Sistemul 8.8” Connect 3D Nav este echipat cu un sistem avansat de recunoastere vocală pentru o experientă completă de conectivitate cu toate dispozitivele mobile existente (telefon, smartphone, tabletă, atat cu sistem de operare Apple iOS, cat si Android). Sistemul de infotainment modern disponibil pe noua Giulia permite accesarea functiei de radio digital DAB si a sistemului audio Hi-Fi, dar facilitează si folosirea tehnologiei Bluetooth pentru initierea de apeluri hands-free si redarea continutului audio de pe un dispozitiv USB sau smartphone. Mai mult, sistemul implementează functiile de navigatie cu ajutorul hărtilor 3D cu rezolutie ridicată. Sistemul calculează cu rapiditate rutele cerute si poate fi folosit chiar si in lipsa semnalului GPS gratie tehnologiei Dead Reckoning. Sistemul mai afisează si informatii legate de stilul de condus sau de modul de rulare selectat prin intermediul Alfa DNA / Alfa DNA Pro.

Interfata utilizator-masină

Habitaclul noii Giulia oferă cele mai bune standarde in ceea ce priveste calitate, siguranta, gradul de echipare si confortul, prin implementarea unui element de stil, profund legat de traditia Alfa Romeo: atentia acordată soferului.

Toate comenzile, inclusiv butonul Start de pornire a motorului, sunt integrate in volan, in timp ce interfata utilizator-masină constă in două controlere simple, folosite pentru setare sistemelor Alfa DNA si infotainment.

Instrumentele de bord

In functie de nivelul de echipare, instrumentele de bord sunt redate pe ecrane color de 3,5 sau 7 inchi care contin informatii esentiale despre vehicul. Impărtite in patru zone, informatiile afisate variază in functie de modul DNA selectat de sofer si includ detalii in timp real despre stilul de condus, acceleratii laterale, consum de combustibil si sugestii de schimbare a vitezelor.

Blocurile optice fată si spate: un compendiu de stil, excelentă si tehnologie

Fabricate de Magneti Marelli in parteneriat cu Alfa Romeo, blocurile optice fată si spate disponibile pe noua Giulia oferă elemente autentice de design ce accentuează eleganta, silueta si personalitatea masinii, făcand-o usor de remarcat de la prima vedere.

Blocurile optice spate cu tehnologie LED amplifică forma spatelui intr-o manieră unică, in timp ce oferă beneficii reale in ceea ce priveste siguranta multumită activării rapide in cazul unei franări subite.

Designul desăvarsit si ergonomia sunt elementele care caracterizează farurile, disponibile in trei variante: cu halogen sau cu ultima tehnologie Xenon, cu module de 23W sau 35W. Cele din urmă au capacitatea de amplificare a fluxului de lumină si a difuziei acesteia, economisind, in acelasi timp, energie si sporind vizibilitate pe timp de noapte, cu 200% mai eficient fată de farurile normale cu halogen. Mai mult, blocurile optice fată garantează un nivel superior de sigurantă: obstacolele pot fi reperate cu o secundă mai devreme, echivalentul unui avantaj de 28 m adăugat distantei de franare la o viteză de 50 km/h. Farurile cu Xenon de 35W oferă functia adaptivă AFS (Adaptive Frontlights System) care redirectionează fasciculul de lumină către interiorul virajelor, pentru o mai bună vizibilitate. In plus, luminile de zi (DRL), functia Cornering Light, luminile laterale si indicatorii de semnalizare folosesc tehnologie LED pentru o mai bună eficientă si o performantă de top.

Sisteme de asistentă pentru sofer

Concepul de design din spatele noii Giulia infătisează soferul in inima experientei de condus. Masina oferă asistentă soferului in sarcinile sale zilnice, oferind cea mai avansată tehnologie disponibilă pentru implinire sufletească si sigurantă absolută in timpul condusului.

Sistemul Forward Collision Warning (FCW) foloseste un senzor radar si o cameră integrată in parbriz pentru detectarea obstacolelor sau a altor vehicule aflate pe traiectoria masinii, atentionand soferul in cazul unei coliziuni iminente. Dacă soferul nu reactionează la timp, sistemul Autonomous Emergency Brake (AEB) franează automat pentru a evita impactul sau pentru a atenua pagubele rezultate in urma impactului.

Mai mult, pachetul de sisteme de asistentă pentru sofer nu ar fi complet fără functiile Lane Departure Warning (LDW), care detectează schimbările neintentionate de bandă si Blind Spot Monitoring (BSM) (optional), care monitorizează zona imediat apropiată din jurul masinii si asistă soferii in timpul schimbărilor de bandă si la executarea depăsirilor.

Distributie perfectă a masei si cel mai bun raport greutate-putere

Unul din obiectivele primare care subliniază limbajul de design al noii Giulia este reprezentat de satisfactia totală in timpul condusului. Factorii cheie care ajută la atingerea acestui punct il reprezintă distributia perfectă a masei pe cele două punti si raportul excelent greutate-putere.

Distributia excelentă a masei intre puntea fată si puntea spate necesită o gestionare inteligentă a materialelor, obtinută printr-o setare fină a configuratiei masinii si aranjarea elementelor mai grele cat mai central posibil. Raportul ideal greutate-putere a fost obtinut cu ajutorul materialelor ultrausoare. Fibra de carbon a fost aleasă pentru arborele de transmisie iar aluminiul a fost folosit pentru motoare, suspensii, frane, portiere, pasajele rotilor si capotă. Folosirea generoasă a materialelor ultrausoare a dus la o masă proprie de 1,374 kg pentru versiunea echipată cu motorul diesel de 2,2 litri cu 180 CP. Masa redusă nu afectează rigiditatea torsională care garantează calitatea in timp, confortul acustic si manevrabilitatea in conditii de solicitare extremă.

Versiunea Quadrifoglio cu 510 CP generati de motorul V6 BiTurbo de 2,9 litri oferă o masă proprie de 1,524 kg si un raport greutate-putere de 2,99 kg/CP. Aceste cifre extraordinare au fost atinse prin extinderea folosirii fibrei de carbon pentru plafon, capotă, spoilerul fată si spate, precum si pentru pragurile laterale. Masa versiunii Quadrifoglio poate fi redusă aditional cu ajutorul celor două componente optionale: franele carbon-ceramice si scaunele Sparco dezvoltate pe un cadru structural din fibră de carbon.

Design italian distinct

Ca fiecare model Alfa Romeo, noua Giulia s-a născut din echilibrul perfect dintre traditie, viteză si frumsete, devenind astfel o exprimare supremă a stilului italian in lumea auto. Giula contine toate trăsăturile distinctive ale stilului italian pur: un simt impecabil al proportiilor, simplitate si finisare superioară, totul pentru un design inovator loial unei traditii universal recunoscute.

Proportiile sunt bazate pe arhitectura tehnică a intregii masini si sunt o consecintă directă a acesteia, in timp ce detaliile stilistice sunt sculptate pornind de la mecanica masinii. Noua Giulia se remarcă prin distanta scurtă dintre axul rotii si extremitătile fată/spate, capota lungă si aripile laterale fată alungite, dar si prin locurile din spate amplasate pe puntea spate si aripi laterale spate musculare care marchează locul unde puterea motorului ajunge pe asfalt. Silueta masinii este rezultatul adoptării tractiunii spate, a tipului de motor si al componentelor mecanice, care sunt amplasate intre cele două axe pentru un mai bun echilibru al maselor. Toate acesta se traduc intr-un ampatament extrem de generos – cel mai lung din segmentul său – parte integrantă a uneia dintre cele mai compacte caroserii. Aceste proportii scot la vedere forma dinamică a unei elipse văzută in plan. In plus, suprafetele netede si montantii cuprinzători oferă inertie masinii si crează un profil de tip coupe ce aminteste de Giulietta Sprint, una dintre cele mai frumoase masini create vreodată.

Al doilea aspect al stilului italian este simplitatea, capabilă să camufleze ceea ce este de fapt unul dintre cele mai complexe procese din industria auto: desenarea unei masini. Este nevoie de mult stil pentru a ascunde procesul compex de fabricatie in spatele unor linii simple, naturale, care amplifică formele elegante si gustul sofisticat italian. Designul modelelor Alfa Romeo a fost intotdeauna exprimat de linii fluente, curate. Din acest motiv, noua Giulia are o identitate puternică exprimată in retusuri simple: o linie fermă domină lateralul si marchează portierele imbrăcand in acelasi timp manerele acestora, si fireste, legendara grilă “frunză de trifoi”, cel mai cunoscut, celebru si pregnant element de design din istoria auto.

O altă trăsătură caracteristică a noii Giulia este calitatea, care satisface atat văzul, cat si simtul tactil si care creează in acelasi timp reflexii armonioase, bogate, pe proportiile masini. La exterior, forma noii Giulia este statuescă, zveltă, amintind de o felină gata de atac. Giulia primeste si noi combinatii cromatice: trei culori pastel, White, Black si Alfa Red si opt culori metalice: Vulcano Black, Silverstone Grey, Lipari Grey, Stromboli Grey, Vesuvio Grey, Imola Titanium, Montecarlo Blue si Monza Red. Mai mult, două culori exclusive aplicate in trei straturi de vopsea sunt disponibile pentru versiunea Quadrifoglio: Trofeo White si Competizione Red.

O componentă esentială a designului noii Giulia este soferul. Interiorul masinii pune accentul pe satisfactie in timpul condusului intr-un mod simplu, dar esential: prezenta solutiilor tehnologice non-invazive poate fi percepută ca unul din instrumentele care pivotează in jurul soferului. Tunelul central este amplasat in diagonală, bordul usor ondulat si volanul care aduce la un loc principalele functii ale masinii se remarcă prin pragmatism si dimensiuni reduse, ideale pentru orice stil de condus. Intregul pachet este asezonat cu materiale rafinate, alese pentru impactul lor vizual si tactil, asamblate manual cu cea mai mare atentie.

Autonomie (EMEA)

In zona EMEA, gama Giulia include trei nivele de echipare (Giulia, Super si Quadrifoglio) si cinci variante de motorizare: 2.2 Diesel cu 150 CP si 180 CP plus cutie de viteze manuală cu sase trepte sau transmisie automată cu opt trepte, 2.0 benzină cu 200 CP si transmisie automată in opt trepte si 2.9 V6 BiTurbo benzină cu 510 CP plus cutie manuală cu sase rapoarte.

Giulia

Stiri din lumea Alfa Romeo