Models

Kimi Raikkonen certifică modelul Giulia GTA


• Pilotul finlandez al echipei de Formula 1 Alfa Romeo Racing – ORLEN a efectuat ultima sesiune de testare cu versiunile definitive ale modelelor Giulia GTA și GTAm.
• Sesiunea vine după testele efectuate în toamna anului trecut de către piloții Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi, care au vizat perfecționarea noilor soluții aerodinamice dezvoltate de Alfa Romeo și Sauber Engineering.
• Testarea – un video ce poate fi vizionat aici – a avut loc la Centrul de Testare de la Balocco, locul unde au fost dezvoltate și testate toate modelele sport Alfa Romeo încă din anii 1960.

După sesiunea de testare cu Giulia GTA și GTAm din toamna anului trecut, campionul mondial din Finlanda s-a întors pentru câteva zile la Centrul de Testare de la Balocco pentru a evalua personal munca depusă pentru dezvoltarea celei mai performante berline sport pe care a produs-o vreodată marca italiană. Cuvintele lui nu lasă urmă de îndoială: ” Îmi place foarte mult. Ne uităm la o mașină care poate fi folosită în fiecare zi, dar care poate fi dusă și pe pistă, o mașină în care să te poți bucura cu adevărat.”

Kimi Räikkönen a analizat modificările aduse mașinii, în special în ceea ce privește aerodinamica. El a lucrat deja la acest aspect în prima sesiune de testare, oferind sfaturi importante cu privire la noile elemente aerodinamice adăugate atât în față – noul splitter reglabil încorporat în noul spoiler față, cât și în spate – adăugarea noii aripi reglabile manual. De asemenea, s-au făcut modificări echilibrului general garantat de interacțiunea acestor componente noi ,cu extractorul și carenajul pentru caroserie. Părerea lui Kimi? „Desigur, este mai bine la viteze mari în ceea ce privește echilibrul. Se simte că partea din față a mașinii este mai joasă, ceea ce face direcția mai rapidă. Este rapidă, ușor de condus și extrem de agilă.” După ce își scoate combinezonul de curse și este departe de lumina reflectoarelor, Kimi Räikkönen joacă din nou rolul de tată, ducându-și copiii la școală. Prin urmare, el crede că Giulia GTA reprezintă mixul ideal între utilizarea zilnică și folosirea pe pista de competiție.

Prin urmare, ciclul de testare a fost completat cu procesul de dezvoltare în care piloții și-au împrumutat abilitățile echipei de ingineri Alfa Romeo. Acest proces a început în luna octombrie a anului trecut cu o primă sesiune de testare, axată pe soluții specifice pentru aerodinamică și manevrabilitate.

Alfa Romeo a încredințat companiei Sauber Engineering producția elementelor din fibră de carbon pentru GTA și GTAm, mai ales elementele care influențează aerodinamica. Acestea includ noua bară de protecție față, pragurile laterale, extractorul, spoilerul GTA și eleronul GTAm. Datorită aripilor frontale și spate reglabile manual, Giulia GTAm își poate adapta performanța aerodinamică la orice tip de circuit sau drum, în funcție de cerințele și preferințele celui de la volan. Cercetarea aerodinamică în tunelul de vânt nu a fost limitată doar la apendicele aripilor, ci s-a concentrat și asupra elementelor de sub mașină, complet carenat ca la modelul Giulia Quadrifoglio. Modelele GTA și GTAm beneficiază și de un extractor special de aer ce poate mări efectul de sol al mașinii, garantând astfel o ținută de drum excelentă la viteze mari. În special, pe Giulia GTAm, cea mai puternică configurație aero dublează apăsarea aerodinamică față de Giulia GTA și o triplează în comparație cu Giulia Quadrifoglio, referința anterioară în acest segment. Sunt statistici excelente ce certifică excelenta colaborare dintre Alfa Romeo și tehnicienii companiei Sauber.

Torino, 23 iunie, 2021

kimi-raikkonen-testing-alfa-romeo
Soliciți informații? Scrie-ne