Accept

4C

 FCA Importers – Alfaromeo

4C

UN IZVOR DE EFICIENTA

Mai putin de 4 metri lungime, 2 metri latime si 118 cm inaltime – alegerile in ceea ce priveste designul noii Alfa Romeo 4C sunt la fel de indraznete ca dimensiunile masinii. In detrimentul folosirii unor cifre extreme de putere, s-a optat pentru reducerea masei. Aceasta provocare a influentat designul fiecarei componente a masinii.
Rezultatul este unul spectaculos: o masa proprie de sub 900 kg propulsata de 240 CP, pentru un raport greutate putere de sub 4 kg/CP. O cifra care promite agilitate de supercar si performanta pe masura. Greutatea redusa a fost obtinuta prin folosirea de materiale ultra-usoare precum fibra de carbon, aluminiul si compozite, toate alese pentru a duce la maxim eficienta dinamica. Rapida, puternica si evoluata. Pentru 4C, materialele moderne fac front comun cu procedurile inovatoare Alfa Romeo si valorile brandului pentru a obtine un ocean de eficienta.

 

REZISTENTA ULTRA-USOARA

Fibra de carbon a fost selectata pentru celula centrala care protejeaza pasagerii. Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile.

Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile. Fibra de carbon este unidirectionala, fiindca toate fibrele sunt orientate in aceeasi directie, iar piesele realizate din acest material sunt de cinci ori mai rezistente. Aluminiul, un material ultra-usor dar totodata rezistent, a fost folosit pentru blocul motor, iar motorul in sine si celulele de rezistenta fata/spate protejeaza pasagerii in caz de impact.
In spatele pasagerilor, o bara de protectie din otel ultra-rezistent previne deformarile in eventualitatea unei rasturnari. Materiale compozite avansate, dificil de aplicat unor modele de serie anterioare, completeaza structura de rezistenta a masinii. Pentru Alfa Romeo 4C, materialele compozite cu densitate scazuta folosite pentru caroserie garanteaza stabilitate sporita, in comparatie cu aluminiul si o masa mai redusa cu 20% fata de elementele similare din otel.

Motorul turbo de 1.750 cmc disponibil pentru 4C este asamblat cu tehnologie de ultima ora. In plus, inginerii Alfa Romeo au facut ca tehnologiile de pe 4C sa fie mai agresive si mai eficiente.

Patru cilindri, o structura din aluminiu, o turbina de generatie noua, injectie sub presiune, doua unitati de control variabil al valvelor, tehnologie de regenerare si un dublu ambreiaj permit acestui motor de 1.750 cmc sa livreze performante sportive fara precedent.
Cuplul si puterea stabilesc noi recorduri pentru aceasta cilindree. Puterea maxima de 240 CP este atinsa la 6.000 rotatii pe minut, confirmand elasticitatea si dinamismul extraordinar al acestui motor. De asemenea, produce rezultate exceptionale in timp accelerarii. Alfa Romeo 4C atinge 100 km/h in 4,5 secunde si o viteza maxima de 258 km/h. Dar asta nu e tot: acest nivel impresionant de performanta a fost obtinut cu un impact minim asupra mediului inconjurator. Gratie sistemului de control al injectiei si a sistemelor avansate anti-frecare si anti-pierdere de energie, emisiile noii Afla Romeo 4C se situeaza mult sub limitele stricte Euro 6.

TRACTIUNE SPATE

Placerea din timpul condusului rezulta dintr-un design echilibrat cu grija. Tractiune integrala si un motor amplasat central: arhitectura de care dispune Alfa Romeo 4C este tipica modelelor de competitie, in care distributia perfecta a masei este obiectivul primordial.

Alfa Romeo 4C adopta tractiunea spate pentru a exploata la maxim avantajele dinamic aduse de aceasta configuratie. Tractiunea spate ofera aderenta mai buna la accelerare, cand puterea motorului muta masa catre partea din spate a masinii. Tractiunea integrala permite de asemenea negocierea virajelor cu viteza mult mai mare, pentru o experienta de condus mai intensa.
Motorul de aluminiu este amplasat central. Aceasta solutie reduce semnificativ masa si elimina nevoia folosirii unui cardan si optimizeaza distributia masei prin concentarea acesteia aproape de centrul masinii, pentru manevrabilitate superioara.