Alfa Romeo înregistrează rezultate record de business la nivel global în primele 6 luni ale anului 2023

 

• Alfa Romeo încheie prima jumătate a anului 2023 cu cifre excepționale: la nivel global, înmatriculările au crescut cu 57%.

• Același rezultat în Europa a indicat o creștere de 100% față de aceeași perioadă din 2022.

• În Orientul Mijlociu și Africa, cifrele vorbesc despre o creștere exponențială: o creștere de 173% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

• Există stabilitate pe piața chineză, pe care marca o consideră de importanță strategică. Demnă de remarcat este creșterea cu 35% a vânzărilor pentru sedanul Giulia.

• În regiunea asiatică, merită menționat debutul mărcii Alfa Romeo la Hong Kong. Acesta a fost sărbătorit prin deschiderea primului dealer oficial Alfa Romeo, consolidând prezența emblematicei mărci italiene în această parte a lumii.

• În SUA, unde modelul Tonale tocmai și-a făcut apariția la vânzare, rezultatele în ceea ce privește calitatea reprezintă principalul element de interes: Alfa Romeo ocupă poziția de lider în liga mărcilor premium și poziția a treia în industrie, potrivit studiului Initial Quality Study (IQS) realizat de JD Power 2023.

 

După ce a înregistrat un trimestru I record, Alfa Romeo a încheiat prima jumătate a anului cu rezultate în creștere puternică. Acestea confirmă planul său strategic solid, bazat pe o strategie dedicată, pe toate planurile, calității, disciplinei și rigorii în urmărirea obiectivelor sale pe termen lung.

 

Anul 2023 se dovedește a fi un an complex, având multe variabile globale care reprezintă o provocare, dar performanța excelentă a business-ului în Semestru 1 confirmă avântul din primul trimestru și consolidarea unei creșteri clare și constante.

 

La nivel global, înmatriculările au crescut cu 57% față de prima jumătate a anului 2022, iar Europa a înregistrat o creștere puternică și constantă: valorile s-au dublat (+ 100% ). Într-o regiune în care creșterea este puternică și constantă, s-au obținut rezultate remarcabile în Franța (+ 123%), Germania (+ 116%) și Italia (+ 131%).

 

În regiunea Orientului Mijlociu și a Africii, a continuat să se înregistreze o creștere record puternică și constantă. O creștere de 173% confirmă tendința extrem de pozitivă care a devenit o constantă începând cu anul 2022, când Turcia a preluat poziția de lider la nivel mondial în ceea ce privește rata de creștere din punct de vedere al volumului. Iar tendința pozitivă exponențială continuă în același mod, cu valori care au crescut de peste zece ori. Pentru a consolida rezultatele în regiune, performanța în Israel este în creștere cu 40%, iar în Emiratele Arabe Unite a crescut cu 37%.

 

Regiunea asiatică reprezintă o zonă strategică cheie pentru Alfa Romeo. Rezultatele vânzărilor pentru prima jumătate a anului sunt stabile și sunt în conformitate cu cele din aceeași perioadă a anului 2022, cu cifre notabile în China, unde înmatriculările au înregistrat o creștere de 94% în luna mai comparativ cu aceeași lună a anului 2022. Tot în China, succesul comercial al modelului Giulia este semnificativ, înregistrând o creștere de 35% într-o perioadă de șase luni. Ca dovadă a atenției acordate acestei zone, Alfa Romeo a prezentat recent noile modele Giulia și Stelvio în China, iar primul dealer Alfa Romeo din Hong Kong și-a făcut cu mândrie debutul.

 

În SUA, se remarcă rezultatele în ceea ce privește calitatea, pe baza studiului IQS realizat de JD Power, lider mondial în domeniul studiilor de consum, al serviciilor de consultanță și al analizei de date. Initial Quality Study (IQS) realizat de JD Power evidențiază rezultatul extraordinar obținut de Alfa Romeo, care a înregistrat o îmbunătățire clară față de anul 2022. J.D. Power a intervievat clienții Alfa Romeo la 90 de zile de la achiziție și a monitorizat toate problemele apărute la 100 de vehicule (PP100), pentru a evalua performanța Alfa Romeo.

 

Alfa Romeo a urcat pe prima treaptă a podiumului în rândul mărcilor premium și ocupă locul trei în industrie. Comparativ cu anul 2022, Alfa Romeo a urcat 24 de poziții – cea mai bună performanță în ceea ce privește creșterea în cadrul studiului IQS din acest an. Alfa Romeo Stelvio a obținut, de asemenea, cel mai mare punctaj dintre numeroșii concurenți din segmentul SUV-urilor compacte premium.

 

Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romeo: Rezultatele obținute în prima jumătate a anului confirmă eforturile depuse de întreaga echipă. Ne atingem obiectivele pe care ni le-am propus cu modestie și dedicare. Disciplina cu care ne urmărim strategia noastră se bazează pe dorința de a ne afirma ca lider în sectorul premium din punct de vedere al calității, iar premiile pe care le-am primit reprezintă dovada acestui lucru. Prin urmare, ne menținem pasiunea și determinarea de a ne asigura că anul 2023 se va încheia cu rezultate care continuă conform planului și chiar depășesc prima jumătate a anului care a avut rezultate extrem de pozitive.

 

*Sursa: Stellantis Analytics, pe baza datelor de înmatriculare oficiale publice din țările relevante.